Sport en bewegen in tijden van Corona quarantaine

Onze bewegingsvrijheid wordt op dit moment zeer beperkt door het coronavirus.
Toch is het in deze tijd natuurlijk wel belangrijk om te blijven bewegen! Dit is van belang op zowel korte als lange termijn. Op deze manier verhogen we onze weerstand.
“Geen afkeer van bewegen maar afweer door bewegen,” aldus hoogleraar Erik Schrerder. Het is aangetoond dat bewegen zorgt voor het vrijmaken van witte bloedcellen die nodig zijn om indringers van buiten te neutraliseren. Dagelijks individueel wandelen, fietsen, oefeningen doen of hardlopen in de buitenlucht kan geen kwaad volgens de deskundige virologen, immers besmetting vindt plaats van mens tot mens. Ben en blijf je goed fit, dan maak je jezelf weerbaar tegen infecties.

Daarnaast zorgt minder bewegen voor afname van spierkracht en dat de conditie achteruitgaat. Daardoor kunt u problemen gaan ervaren in uw dagelijkse activiteiten, waardoor blessures snel ontstaan.

Verder is het van belang dat u gezond eet en drinkt, juist nu om uw afweer goed op peil te houden.
En slaap voldoende zodat u genoeg rust krijgt en minder vatbaar bent voor infecties. Minimaal 8 uur slaap per 24 uur luidt het advies.

Kunt u wel wat hulp gebruiken om meer te bewegen?
Wilt u naar aanleiding van bovenstaande meer informatie, advies of hulp? Denk bijvoorbeeld aan een oefenschema, neem dan gerust contact op! Mail naar info@vanpanhuisfysio.nl

 

Naar overzicht